تفاوت قهوه عربیکا و روبوستا

تفاوت قهوه عربیکا و روبوستا

قهوه عربیکا و قهوه روبوستا دو نوع قهوه محبوب در جهان هستند. یکی ازتفاوت های عربیکا و روبوستا بر اساس طعم آنها است. 

یکی از دیگر تفاوت های قهوه عربیکا و قهوه روبوستا این است که روبوستا گیاهی تنومند و تقریباً دو برابر عربیکا است و در رطوبت بالاتر به خوبی رشد می کند. پس از گل دهی، رسیدن توت ها تقریباً یک سال طول می کشد. روبوستا گیاهی عقیم است، بنابراین گرده افشانی متقابل توسط باد، زنبورها و سایر حشرات برای تولید مثل گیاه ضروری است.گل‌های عربیکا که از نظر بو با شکوه ظاهر می‌شوند، تنها پس از چند سال ظاهر می‌شوند و میوه‌های بیضی شکلی تولید می‌کنند ک در داخل آن دو دانه مسطح به نام دانه‌های قهوه وجود دارد.

یک درختچه عربیکا تا 15 فوت (5 متر) بلند می شود اما معمولاً تا 6 فوت (2 متر) هرس می شود تا از نظر تجاری قابل دوام باشد. عربیکا دارای دو مجموعه کروموزوم است، بنابراین قادر به گرده افشانی خود است. این بدان معنی است که به طور کلی به عنوان یک گونه پایدار می ماند زیرا گرده افشانی متقابل احتمال کمتری دارد.از مهترین تفاوتهای عربیکا و روبوستا:

  • کافئین دانه های قهوه روبوستا بیشتر از دانه های قهوه عربیکاست
  • قیمت دانه عربیکا بیشتر از روبوستاست
  • دانه های روبوستا تلخ هستند. اما دانه های عربیکا معمولاً به ترشی می زند (نه همیشه)
  • تمام دانه‌های قهوه، یکی از این دو نژاد است.قهوه هایی که ما می نوشیم عمدتاً در دو گونه قرار می گیرند -عربیکا Arabica و Canephora، همچنین به عنوان Robusta روبوستا شناخته می شوند.

این ما را به تفاوت های عربیکا در مقابل قهوه روبوستا می رساند.

دانه های قهوه به دو نوع اصلی تقسیم می شوند – عربیکا و روبوستا. تفاوت اصلی، علاوه بر گونه های مختلف از یک خانواده گیاهی، به طعم و ویژگی های لوبیا واقعی باز می گردد.به خاطر داشته باشید که حتی یک نوع لوبیا یا انواع مختلف می تواند از نظر کیفیت و طعم متفاوت باشد. اغلب شرایط رشد غیرقابل پیش‌بینی و روش‌های فرآیند، مشخصات طعم متفاوتی را در فنجان حاصل ایجاد می‌کند. یک دانه قهوه که با موفقیت رشد کرده است، هنگامی که در یک مکان در مقایسه با مکان دیگر رشد می کند، مجموعه ای کاملاً متمایز از ویژگی ها را نشان می دهد.
عربیکا چیست؟ عربیکا نوعی قهوه است که از گیاه Coffea arabica به دست می آید. عربیکا محبوب ترین نوع قهوه در جهان است. در واقع، عربیکا حدود 60 درصد از تولید قهوه در جهان را تشکیل می دهد. گفته می شود قهوه عربیکا از اتیوپی سرچشمه می گیرد. امروزه عمدتاً در مناطق گرمسیری و در ارتفاعات در سراسر جهان رشد می‌کند. با این حال، شرایط برای رشد عربیکا با کیفیت خوب باید مناسب باشد و کشت درختان تا حدودی دشوار است.

اکثر مردم تفاوت بین عربیکا و روبوستا را از نظر طعم، شیرینی، اسیدیته و تعادل عربیکا را برتر  می دانند. آنهاعربیکا را  به عنوان یک کالای ممتاز در نظر میگیرند. البته هر دو نوع دانه های قهوه جهت مصرف باید توسط دستگاه رستر قهوه برشته کاری شوند ، که میزان رست شدن تاثیر زیادی در طعم قهوه دارد.

تفاوت قهوه عربیکا و روبوستا

عربیکا نوعی قهوه است که از گیاه Coffea arabica به دست می آید در حالی که روبوستا نوعی قهوه است که از گیاه Coffea canephora به دست می آید.

کافئین

روبوستا کافئین بیشتری نسبت به عربیکا دارد.

قند

قند عربیکا بیشتر از روبوستا است، بنابراین طعم شیرین تری دارد.

اسیدیته

روبوستا کمتر از عربیکا اسیدی است

طعم کلی

طعم روبوستا خشن تر و قوی تر از عربیکا است

کیفیت

علاوه بر این، عربیکا را برتر از روبوستا می دانند.

تولید قهوه در سراسر جهان

عربیکا حدود 60 درصد از تولید جهانی قهوه را تشکیل می دهد، در حالی که روبوستا حدود 40 درصد از تولید جهانی قهوه را به خود اختصاص داده است.

کشت

رشد گیاهان عربیکا تا حدودی دشوار است. با این حال، گیاهان روبوستا آسان‌تر و ارزان‌تر رشد می‌کنند و عملکرد محصول بیشتری دارند.

نتیجه

به طور خلاصه تفاوت اصلی عربیکا و روبوستا در طعم آنهاست. روبوستا طعم قوی تر و تلخ تری نسبت به عربیکا دارد زیرا قند کمتر و کافئین بیشتری دارد. علاوه بر این، روبوستا نسبت به عربیکا اسیدی کمتری دارد. علاوه بر این، اکثر مردم عربیکا را برتر از قوی می دانند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده محصولات به صفحه فروشگاه مراجعه کنید و مشاوره رایگان به وبسایت آرمان ماشین مراجعه فرمایید.

از دیگر مطالب وبلاگ بازدید کنید

تماس

خرید آنلاین

واتس اپ

اینستاگرام